A Wolf…or two!

Toen ik enkele weken geleden Wolf aan m’n kinderen voorstelde was hun aandacht meteen gewekt! Een pyjama én een CAPE… Sindsdien kwam de vraag of de cape al klaar was meerdere keren. Zondag werkte ik dan ook de cape af. Maar deze post gaat over de pyjama’s. De cape… die komt later aan de beurt.

DSC_1298

DSC_1234

Nadat ik in het voorjaar enkele kledingstukken ongedragen aan de kapstok moest laten hangen (afgekeurd door de ontvangers) probeer ik toch steeds vaker te overleggen met mijn 2 oudste kinderen. Onder andere over de stof. Gelukkig kun je stof online kiezen en kopen, dat vinden J en N zelfs fijn. Voor Wolf vroeg ik ook best even welke versie van de pyjama ze het liefst hadden. Het verdict, voor J een korte broek en een shirt met lange mouwen, voor N een lange broek en een shirt met lange mouwen. Dat ze de jumpsuit niet zouden kiezen, dat vermoedde ik wel een beetje. Maar… ze hebben nog een klein broertje en laten we eerlijk zijn… He couldn’t care less. Nog niet! Die jumpsuit, die komt er dus wellicht nog wel.

DSC_1239

DSC_1253

Voor de foto’s wou ik graag wachten tot ik wat daglicht ter beschikking had. Tja, én broer en zus tegelijk in een goede bui, én samen thuis, én in pyjama, én daglicht, dat waren iets teveel factoren om tegelijk aan te voldoen in deze donkere dagen. Mijn ongeduld nam de overhand toen ze content hun nieuwe pyjama aan deden op vrijdagavond.

DSC_1290

DSC_1301

Voor mijn 98 cm grote 3,5 jarige maakte ik een 104 S. De broek van N is nog wat aan de lange kant, het t-shirt past haar perfect. De mouwen vallen precies iets korter en iets wijder dan deze van Billie en dat bevalt haar wel.

DSC_1270

DSC_1282

Voor mijn 117 cm grote maar dunne 6 jarige maakte ik een 122 S. De pyjama van J past hem naar mijn mening helemaal goed. Ik gebruikte overal witte boordstof, behalve aan de tailleband van het t-shirt van J. Daarvoor had ik er net niet genoeg meer dus maakte ik de boord in dezelfde stof als het t-shirt. Aan de schouderstukken gebruikte ik in plaats van paspel een dubbelgevouwen stukje witte tricot. Ik vond de manier om de tailleband van de broek te maken trouwens heerlijk efficiënt.

DSC_1243

DSC_1307

Conclusie: Wolf valt enorm in de smaak bij J en N en dan hebben we het nog niet over de cape gehad…

Tot gauw

Mie

Details:

  1. Pattern: Wolf by Zonen09 / Size: 104 S / Fabric: Elvelyckan Design, Bloome Copenhagen / Shop: Petite Couture / Fabric: witte boordstof / Shop: Bambiblauw
  2. Pattern: Wolf by Zonen09 / Size: 122 S / Fabric: Lillestoff / Shop: Pieke Wieke / Fabric: witte boordstof / Shop: Bambiblauw

 

 

 

 

 

 

 

 

9 gedachtes over “A Wolf…or two!

  1. Wendy says:

    Mooi, maar dat wist je al 🙂 Ik maakte voor mijn bijna 3-jarige E een 98 en ook hier waren de mouwen perfect en de broek nog iets te lang. De eenvoudige versie gaat zo vlot dat ik niet snel nog naar de winkel ga lopen als er nieuwe PJ’s nodig zijn. Lang leve Wolf!

  2. The Needle Of Choice says:

    Super mooi! Ik ontdek je blog net, ik herkende meteen je stijl van de foto’s. Blij dat je eraan begonnen bent, jij maakt altijd zo’n knappe dingen! Deze Wolfjes zijn echt om van te snoepen, gelukkig vinden de kindjes dat ook!

Comments are welcome!

