Toddler Trousers

*Scroll down for details in English

F. mag dan wel de 2e zoon in huis zijn, van tijd tot tijd zijn er toch nog tekorten te vinden in zijn kleerkast. En soms zie ik waarschijnlijk wel eens een tekort waar er geen zijn omdat ik graag iets voor hem wil maken. Maar nu kon hij echt wel een extra broekje gebruiken. Hij is aanzienlijk smaller en kleiner dan zijn broer was in dezelfde periode, en de shorts die hem nu zouden passen zijn nu toch echt wel te koud… Aangezien er na het maken van een broek voor grote broer meestal een stuk van de stof overblijft heb ik momenteel een aantal stukken op overschot waar ik niet veel meer mee kan doen dan er iets kleins mee maken. Ideaal voor een peuterbroekje.

DSC_0005

Ik gebruikte een herenbroekenstofje in een bruine pied-de-poule. Ik maakte er zo’n 2 jaar geleden ooit al een Jacob (hoe kan het ook anders) mee voor J.

DSC_0012

In mijn zoektocht naar een gepast, niet te moeilijk, niet al te tijdrovend projectje kwam ik bij een patroon voor een babybroekje van Burda terecht. De combinatie van de geweven stof en boordstof aan de tailleband vond ik wel leuk. Ik liet voor het gemak ook nog de valse gulp en de achterzakken weg.

DSC_0030

Dit broekje was echt een eenvoudig en snel projectje. Ideaal. Het past hem goed, net lang genoeg, wel wat wijd bovenaan aan de heupen. Maar tijdens het kruipen komt die extra bewegingsruimte aan zijn heupen best wel goed van pas.Het zou waarschijnlijk ook wel te doen zijn om bij dit patroon een stevige tricot te gebruiken. Misschien moet ik dat de volgende keer proberen. Maar dan wel in een grotere maat, want hoe graag ik ook goed passende kledij zie, ik vind het toch ook fijn als ze er wat langer als 4 weken in kunnen.  Maar jammer genoeg weet ik nu eerlijk gezegd plots niet meer welke maat ik gemaakt heb, en het overgetekende patroon is spoorloos… Misschien ben ik met iets teveel tegelijk bezig dezer dagen, heel misschien… (het zal wellicht een 74 zijn)

DSC_0037

Pied-de-poule fotograferen in de donkerste dagen van het jaar, geshowd door een beweeglijke peuter… What was I thinking???

En toen viel de peuter ook nog de camera aan…

IMG_6613

 

DSC_0048

Details *:

Pattern: Burda Kids 2013, patroon 649 /  Fabric: brown pied-de-poule / Shop: Stoff.be

 

(please don’t use my pictures without my permission)

4 gedachtes over “Toddler Trousers

Comments are welcome!

