Tinny Dress / Tiny Tree

*Scroll down for English

Zot ben ik van dit kleedje…

DSC_0177

Er passeerden zoveel pareltjes van Tinny jurkjes aan mijn ogen de afgelopen maanden. Als je Straightgrain op IG volgt kon je er deze zomer immers niet naast kijken… Ze maakte 1 voor 1 prachtige kleedjes die ik zo in mijn dochtertje haar kast zou willen hangen. Om daarna te laten dragen weliswaar. Wie weet, op 18/12 wordt er geloot voor Bloggers for Life, misschien hangt er binnenkort wel effectief een Tinny in N haar kast van de hand van Straightgrain…

DSC_0173

DSC_0196

De goesting werd in ieder geval gewekt om zelf met Tinny aan de slag te gaan. Ik vond bij het opruimen van mijn stoffenkast nog een mooi stuk stof van Atelier Brunette. (ik wist dat het er lag, maar dat het nog zo’n groot stuk was dat had ik niet verwacht)

DSC_0151

Het maken van een kleedje liep echter niet zo vlot deze keer. Dat lag voor alle duidelijkheid niet aan het patroon, maar wel aan mijn slaaptekort van vorige week, het feit dat het zwart op zwart op zwart was en ik de ene stomme fout na de andere leek te maken. Maar goed, we zetten door en het is gelukt… N haar feestkleedje voor Kerst is klaar.

 

DSC_0145

Ik maakte de versie met het kapmouwtje en de cirkelrok. Als extra voegde ik een’improvisational pleating’ techniek  toe, Origami path, die hier in detail wordt uitgelegd. Ik vond dat deze stof dat wel kon hebben en ben enorm content met het resultaat.

DSC_0054

DSC_0058

Het kleedje past N perfect. Ze wou het eigenlijk al niet meer uitdoen en dat kunnen we gerust een goed teken noemen… Haar Ishi was een favoriet kleedje de afgelopen weken. Deze Tinny kan dat zeker ook worden. Net op tijd trouwens, want haar Ishi belandde op een of andere manier fout in de was. Nog draagbaar, maar het wit is wat blauwig geworden…

Er liggen alvast enkele nieuwe stofjes klaar om geknipt te worden, zowel voor Tinny als Ishi.

Dus hopelijk tot binnenkort

Mie

__________

ENGLISH

I’m crazy about this Tinny dress…

I’m crazy about this Tinny…

So many beautiful versions of the dress passed before my eyes the last couple of months. If you followed Straightgrain on IG this summer, you really could not NOT know that she was working on the new version of the Tinny pattern.

I found a beautiful piece of Atelier Brunette when I was cleaning out my fabric stash. (I knew it was there, but I didn’t realise it was still such a large piece.)

Making this dress didn’t go that very fluently though. And to be very clear, that was NOT because of the pattern. It all had to do with my sleep deprivation from last week, the fact it was black on black on black and I was making one stupid mistake after another. But hey, I made it anyway and N has her Christmas dress ready!

I made a Tinny with cap sleeve and circle skirt. I also added the improvisational pleating technique Origami Path which is explained here.

The dress fits N perfectly. She didn’t want to take it of anymore and you can call that a good sign. Her Ishi dress had been a favourite for her lately. This Tinny might become one as well. Just in time, because the Ishi didn’t survive the laundry that well last week…

But no worries, new fabric is ready to be cut and sewed up into another Tinny and Ishi.

See you soon

Mie

DSC_0055

Details:

Pattern: Tinny dress by Straightgrain / Size: 3 years / Fabric: Atelier Brunette / Shop: I don’t remember. Don’t judge, I was pregnant when I bought it! 🙂

 (Please don’t use my pictures without my permission!)

 

 

3 gedachtes over “Tinny Dress / Tiny Tree

Comments are welcome!

