Christmas clutch

* Scroll down for English

Kerstdag 2015. Het is al voorbij. Er was familie, lekker eten, kerstverhalen, pakjes. Ik hoop dat jullie ook fijne kerstdagen achter de rug hebben.

Dit jaar maakte ik enkele van de pakjes.

The foldover clutch met lederen accent wou ik al een hele tijd eens proberen. De tutorials voor deze tasjes dateren blijkbaar al van 2012 (effectief een hele tijd dus) en vind je bij Skirt as top en bij  You and mie.

DSC_0198

Voor het lederen deel knipte ik eindelijk in de 2 oude lederen jassen die hier in mijn recykleerkast hangen.  Dat was dan meteen ook de eerste keer dat ik iets maakte met leder.

DSC_0201

DSC_0200

De andere stoffen koos ik ook uit mijn voorraad mooie ‘restjes’. Ik vind dat trouwens toch niet gemakkelijk, iets kiezen en maken voor anderen van wie je de smaak niet altijd goed kent. Ik hield het dan ook allemaal neutraal. Maar hé, ik ben content met het resultaat, had de tasjes met plezier zelf gehouden en plan er dus zeker nog in de toekomst.

DSC_0203

DSC_0209

Vertel eens, maakten jullie dit jaar ook zelf kerstcadeautjes?

Mie

*English

Christmas 2015 has come and gone. There was family, good food, stories, presents. I hope you all had a good Christmas time.

This year I made some of the presents.

I had been wanting to try the foldover clutch with leather accents for some time now. You can find the tutorials for this project with Skirt as top and You and mie.

DSC_0224

I used some leather of two old jackets that were waiting to be recycled. The first time I made something with leather.

DSC_0204

DSC_0214

The other fabrics were chosen from my stash. I don’t really think it’s easy to choose for someone else if you don’t really know their taste very well. So I kept it neutral. But hey, I love how it turned out, would have happily kept them for myself so I plan on making more of these in the future.

DSC_0218

DSC_0222

Tell me, did you make some of the Christmas presents this year?

Mie

DSC_0201

DSC_0200

Details

  1. Fabric: Brown leather from an old coat / Nani Iro double gauze (which I ironed interfacing on) / Beige linen for the lining
  2. Fabric: Black leather from an old jacket / Grey wool / Cotton + Steel, Tiger stripes for the lining

Please don’t use my pictures without my permission.

5 gedachtes over “Christmas clutch

  1. Tam Tam schreef:

    Heel mooi! Wij kopen al enkele jaren enkel nog (nuttige) pakjes onder de kerstboom voor de kinderen, dus geen handmade hier :-). Maar ik maakte wel het tafelkleed zelf, telt dat ook? 😉

  2. Khadetjes schreef:

    Misschien wel neutraal, maar ik vind ze prachtig! Knap
    -en nee, hier niets handgemaakts onder de kerstboom wegens absoluut geen tijd dit jaar-

Comments are welcome!

