Lila jumpsuits for all!

* Scroll down for English

Of er mensen waren die haar nieuw patroon wilden testen!

Dat vroeg Sylvia enkele weken geleden op haar blog Lily en Woody. Ik lag die dag net ziek in de zetel en liet het aanbod eerst met spijt passeren. Maar 2 dagen later kon ik het toch niet laten om me kandidaat te stellen. Helemaal content was ik toen de vraag kwam of ik aan de test wilde meedoen. Dankjewel Sylvia en Marte! Helemaal verrast was ik toen de mail met die vraag van Marte van Compagnie M. kwam. Een samenwerking tussen Sylvia en Marte en op dat moment een geheimpje om nog even te bewaren…

Het moet gezegd, ik vind de Lila jumpsuit echt heel fijn voor mijn kruipende/bijna lopende peuter. De jumpsuit kan gemakkelijk over het hoofd en sluit tussen de beentjes met drukknopen. Hij kan er heel goed mee klimmen, kruipen en mee gedragen worden in de draagdoek.

Ik maakte een maat 80, hoewel F nog net in een 74 past, en verkorte de broekdelen bovenaan een stukje. Het bovenstukje is nog wat ruim, maar daar groeit hij wel in de komende weken.

Voor de enkelboordjes gebruikte ik boordstof en die maakte ik nog 1cm smaller en dubbel zo lang dan op het patroon want we streven nu eenmaal naar dubbel zo lang draagplezier…  Met die extra stof tussen de benen voor het baggy effect van de jumpsuit zou dat toch moeten lukken, is het niet?

Ik koos een donkergrijze sweaterstof van Noeser van bij  Georgette. Ik vind de stof geweldig, en die binnenkant, zo ontzettend zacht. Ik zou er alleen niet opnieuw een peuterbroek mee maken als deze peuter over veel tapijten moet kruipen want het pluist wel een beetje aan zijn knieën. Deze sweaterstof rekt niet veel en daarom gebruikte ik voor het bovenstuk een lichtgrijze tricot.

Na het maken moesten er nog foto’s genomen worden. Ik zag tussen de patroontesters Tine en Marleen staan. Toevallig wonen we in elkaars buurt en ik kon het niet laten om te vragen om samen foto’s te nemen. 3 peuters van ongeveer 1 jaar samen op de foto in hun jumpsuit, die kans konden we toch niet laten passeren? Daarom zie je vandaag hier en op de blog van Tine, een geslaagde kennismaking tussen mama’s, kindjes en hun Lila jumpsuit op een rustige zondagnamiddag. Nu ja, voor zover een fotoshoot met 3 peuters en veel trappen in de buurt rustig kan zijn natuurlijk… Maar ik genoot echt enorm van het hele gebeuren!

Ik laat ook graag Marleen aan het woord zodat ook zij je haar ervaring met de Lila jumpsuit kan vertellen. Moest je Marleen en haar werk nog niet kennen (maar dat betwijfel ik!)… Kijk dan maar even hier … Stuk voor stuk prachtige creaties voor haar zonen!

Mie

 MARLEEN

Misschien even beginnen met mezelf voor te stellen.

Mijn naam is Marleen, “30 en een beetje”, mama van twee kereltjes Brent (3 jaar) en Lou (1 jaar), al jaren verslaafd aan mijn naaimachine maar vooral sinds de geboorte van mijn 2 jongens.
Spijtig genoeg valt de jongste hier wat uit de boot wanneer het op naaien aankomt. De toffe en goed passende patronen starten vaak pas vanaf maat 92. Ik was er dan ook als de kippen bij toen Sylvia naar testers op zoek ging voor het Lila patroon.
Lila is zoveel meer dan een gewoon jurkje. Naast verschillende opties qua bovenstuk of rokje is er ook een harembroek voorzien die van dit patroon de ideale jumpsuit maakt. Handig voor meisjes én jongens. De gedetailleerde handleiding zorgt ervoor dat dit patroontje in een wip in mekaar zit. Ideaal dus voor een avondje bandwerk!
Gedurende de testperiode kreeg ik een mailtje van Mieke met de vraag of ik het zag zitten om samen met haar en Tine deel te nemen aan de blogtour. Natuurlijk zei ik volmondig ja! Het was echt een toffe namiddag toen we samenkwamen om foto’s te nemen van onze drie kids. Ik hoop dat jullie even enthousiast zijn als ikzelf van het resultaat. Aangezien ikzelf geen blog heb mag ik hier even op bezoek komen bij Mieke. Voor enkel de foto’s kan je wel eens langskomen op mijn Instagram of Flickr.
Ik vind het jammer dat het al voorbij is want Tine en Mieke jullie zijn echt 2 super sympathieke dames en ik ben blij dat ik de kans heb gekregen om dit samen met jullie te doen.
Mercikes Sylvia en Marte om dit geweldige patroon mee te mogen testen!
Marleen
DETAILS

De Lila dress and jumpsuit is te koop bij  Compagnie M. Tijdens de lanceringsweek van 4/1/2016 t.e.m. 10/1/2016 krijg je bij aankoop van het patroon een korting van 10% met de code LILA10.

Vanaf vandaag kan je ook bij Lily en Woody en Compagnie M. terecht voor een stoffen give-away! Vandaag: Chat Chocolat!

Pattern: Lila dress and jumpsuit by Lily en Woody & Compagnie M. / Size: 80 (with adjustments) / Fabric: Noeser / Shop: Georgette

DSC_0509

ENGLISH

If there were people who would like to test her new pattern?

That’s what Sylvia asked on her blog Lily en Woody  a couple of weeks ago. Since I was a bit ill and stuck to my couch at that time, at first I passed. But a couple of days later I just couldn’t help it to put myself up as a candidate in testing the new pattern. I was surprised when the actual question came to join the test group. Thanks Sylvia and Marte for this opportunity! But I was even more surprised to see that the question came from Marte from Compagnie M.  By now we all know the Lila dress and jumpsuit is a cooperation between Sylvia and Marte. At that time that was still a little secret to be kept.

I can honestly say that I love the Lila jumpsuit for my crawling/almost walking toddler boy. It’s easy to put on and easy to close up with the buttons between the legs. My son can climb in it, crawl in it and easily be carried around in it during our walks.

I made a size 80 although my son can still wear a 74. I did shorten the top parts from the trousers a little bit. You can see there’s still some room to grow into the top part, but that won’t be a problem.

The ankle cuffs are 1 cm narrower and twice as long as the ones in the pattern, but that’s because I’m planning on letting my boy wear this Lila jumpsuit for a long time. Shouldn’t be a problem with that extra fabric between the legs to create a baggy look, don’t you think?

For this version I decided to use a dark grey sweater fabric from Noeser which I bought at Georgette. I like this fabric a lot and it’s incredibly soft on the inside. I just wouldn’t make another toddler pants out of it if the toddler has to crawl on many carpets because the knees wear of easily. There’s not that much stretch in this fabric so I decided to use a light grey knit for the top part of the jumpsuit.

After the sewing part, pictures had to be taken. I noticed on the list of testers the names of  Tine and Marleen. We don’t live that far from each other. I just had to ask them if they were interested in shooting some pictures together. So today you can see our cooperation here and at Tine’s blog. A nice meeting between 3 mamas, 3 toddlers and their Lila jumpsuit on a lazy Sunday afternoon… Although lazy might not be the word when you’re taking pictures of 3 toddlers in a space with many stairs… But man, how I liked this whole project!

Now I would like to let Marleen tell her Lila jumpsuit story as well. If you don’t know Marleen yet (which I doubt), you can see the beautiful pieces of clothing she makes for her 2 boys here.

Mie

MARLEEN

Maybe I should start by introducing myself.

My name is Marleen, 30 something, mother of 2 little guys Brent (3years) and Lou (1year). I’ve been addicted to my sewing machine for many years and this addiction only grew when my 2 boys where born.

Sadly, my youngest son is a bit left behind when it comes to sewing for him. De decent patterns with a good fit for boys only seem to start at size 92. So when Sylvia from Lily en Woody asked for testers for her new Lila pattern, I didn’t hesitate! Lila is so much more than only a dress. Next to the various options in top parts and skirt parts for the dresses, there’s also a harem style trousers to make the perfect jumpsuit. Equally fun for girls ánd boys! The detailes instructions make sure you can put this pattern together in no time.

During the testing period, I received an email from Mieke to ask me if I would like to participate in this blogtour with her and Tine. Of course I said yes! It really was a fun afternoon when we  got together to take pictures of our 3 kids. I  hope you’re equally enthousiastic to see the result as I am. Since I don’t have a blog, I can visit over here. To see the pictures, you can also visit at Instagram or Flickr.

I’m sad it’s over already because Tine en Mieke, you’re two very nice ladies and I’m very glad I got the opportunity to do this together with you.

Thanks Sylvia and Marte for letting me test the new Lila pattern!

Marleen

DETAILS

The Lila dress and jumpsuit is now for sale at Compagnie M. When you decide to buy the pattern this week (4th january untill 10th january) you can use the discount code LILA10 to get a 10% dicount.

As from today you can also participate in a fabric give-away hosted by Lily en Woody en Compagnie M.!  First up: Chat Chocolat.

Pattern: Lila dress and jumpsuit by Lily en Woody & Compagnie M. / Size: 80 (with adjustments) / Fabric: Noeser / Shop: Georgette

18 gedachtes over “Lila jumpsuits for all!

  1. Sylvia schreef:

    Prachtige foto’s! Heel mooi om te lezen, dat zowel de peuters als de mama’s door de Lila test een fijne middag beleefden! En zalige jumpsuits natuurlijk! Dankjewel om te testen.

  2. compagniem schreef:

    Oh mijn god. Dit is de meest schattige blogpost EVER! Zoveel cuties in één foto kan ik bijna niet aan. Echt top. Ik zou gelijk terug aan kids beginnen. 😉

  3. Saskia_Sazul schreef:

    Prachtige foto’s en idem jumpsuit. Ben nu toch zwaar aan het overwegen om het patroon aan te schaffen voor mijn jongste boef. Jumpsuits zijn zo’n ideaal kledingstuk voor zijn kruipfase. Alleen ging ik voorlopig geen nieuwe patronen aanschaffen…
    En by the way, ik ga vanavond nr het CC in Hasselt, eens kijken of ik de plek van de fotoshoot kan terugvinden 🙂

Comments are welcome!

