One To Hug! Boy & Jacket!

*Scroll down for English

Een iets warmer jasje kon mijn peuter nog wel gebruiken… Het is te zeggen, jasjes, gebreide sweaters, pulls, voor baby’s en peuters, ik heb daar gewoon een zwak voor! Dus of hij er écht nood aan had, dat laat ik misschien toch maar best in het midden…

DSC_0561

Toen de eerste foto’s van het One to hug patroon van Mind the Whale verschenen was ik meteen te vinden voor alle mogelijkheden dat het patroon bood. Vooral de puntkap trok mijn aandacht. De nestelogen en de koordstopper zaten niet in mijn origineel plan, maar af en toe eens iets nieuws proberen kan geen kwaad, toch?

DSC_0572

De jas past mijn zoon perfect. Ik maakte maat 80 en F is (vorige week nog eens gemeten) blijkbaar zo’n 77cm ondertussen. De nestelogen en koordstopper maken het voor mij helemaal ‘echt’. Ze lukten niet perfect, die nestelogen, maar de eerste stap is gezet en ik heb er al geen schrik meer van. De puntkap, daar ben ik in het echt nog gekker op! De kap blijft mooi aan en mooi recht staan op het hoofd van mijn peuter. Een meevaller bij een peuter die nogal geneigd is zijn muts van zijn hoofd te trekken.

DSC_0580

De sweaterstof die ik bestelde bij Georgette  is lekker warm en ideaal als voering van deze jas. Het is een stevige sweaterstof waar niet veel rek in zit en het verwerkt daardoor gemakkelijk samen met de niet rekbare buitenstof. De buitenstof had ik al even in mijn kast liggen na een uitstap naar In den Beer in 2014. Ik kocht de stof oorspronkelijk met het plan er een broek mee te maken, maar aangezien hij bij nader inzien toch een beetje prikt en mijn zoon daar gegarandeerd niet zou tegen kunnen, borg ik dat plan maar weer op. Een goede zaak, want ik ben blij dat ik het voor deze jas kon gebruiken.

Staat er bij jullie nog een jas op het programma? Of zijn jullie al volop over de lentekledij aan het nadenken?

groetjes Mie

IMG_6868

ENGLISH

My toddler could use a slightly warmer jacket… Well, let’s just say I have a weakness for jackets, sweaters, knitted sweaters for babies and toddlers! So if he really needed a jacket? I might leave that question in the middle after all…

DSC_0563

When the first pictures of the One to hug pattern by Mind the Whale turned up on Instagram, I loved the many options that came with it. Especially the pointed hood got my attention. De eyelets were not a part of my original plan, but it’s never a bad idea to try out something new, right?

DSC_0564

The jacket fits my son perfectly. I made a size 80 and F is (measured last week) apparently about 77cm long. Using the eyelets turned the jacket into ‘the real deal’ for me. They’re not perfect, but I took a first step in using them and now at least I’m not scared of them anymore. I’m even more fond of the pointed hood in real life! The hood stays on very well, which comes in handy when you have a toddler who likes to pull his hat of his head.

DSC_0578

I used a sweater fabric which I bought at Georgette. It’s soft, warm and in my opinion ideal for this jacket. The fabric doesn’t have much stretch which makes it easier to sew with in combinantion with the woven outer fabric. I bought the outer fabric at In den Beer in 2014 with the intention to make trousers out of it. I decided to change that plan since the fabric might itch a bit. I’m glad I did, because I’m happy with the result of this jacket.

Anyone planning on making a jacket soon? Or are you already planning the spring wardrobe?

Greetz Mie

DSC_0694

DETAILS

Pattern: ‘One to hug’ by Mind the Whale / Size: 80 / Fabric: a) woolen fabric b) sweater by nOeser / Shop: a) In den Beer b) Georgette

19 gedachtes over “One To Hug! Boy & Jacket!

  1. Anske schreef:

    Super jasje! Ideale stoffenkeuze voor dit jasje. Schattigheidsgraad ligt hoog!
    Vandaag net ontdekt dat het jasje van mijn zoontje te klein wordt. Dus ook hier komt di’t jasje op de planning!

  2. Saskia_Sazul schreef:

    Die puntjes ziet er inderdaad leuk uit. Ik vind de stoffencombinatie erg mooi. Buiten een wintertrui voor mij zal er hier deze winter niet veel wintergerief genaaid worden. In gedachten ben ik stiekem bezig met outfits voor een trouwfeest in de zomer…

Comments are welcome!

