One To Hug, part 2!

*Scroll down for English

Toen het One to hug patroon van Mind the Whale gelanceerd werd zag ik de babyjasjes to be al voor mijn ogen dansen. De komende maanden is het een kleine babyboom in onze omgeving, dus het patroon kan goed dienst doen. Marie nam alvast de leiding in deze plaatselijke babyboom.

DSC_0523

Ik naai niet zo vaak cadeautjes, het maakt me gewoon altijd een beetje zenuwachtig, en als er een geboortelijstje is vind ik het ook wel gemakkelijk daar iets uit te kiezen. Na wat inspiratie op te hebben gedaan via het lijstje van Marie (De mama heeft een goede en een uitgesproken smaak. Handig!) en alvast een cadeautje voor grote zus te hebben uitgekozen besliste ik het er toch ook op te wagen om een babyjasje te naaien.

DSC_0511

De stof voor dit jasje koos ik bij Petite Couture en ik vermoed dat het kiezen ervan me langer kostte dan het maken ervan! Tja, dat van die minder sterke kanten enzo…  De witte tricot komt uit mijn voorraad, net als de gouden paspel.

DSC_0502

Deze wolk van een baby heeft het jasje ondertussen goed ontvangen. Ze zal nog wel even tot de zomer moeten wachten om het jasje te dragen, maar ik hoop dat ze er veel plezier aan zal hebben.

Groetjes

Mie

PS: Een beetje kraamkost (in de vorm van granola) mocht deze keer niet ontbreken!

ENGLISH

When the One to hug pattern by Mind the Whale was launched I could allready see all those future baby jackets line up before my eyes. In the months to come we’re expecting a little babyboom around us so I suppose the pattern will get a lot of use. Marie is the first in line.

DSC_0524

I don’t sew that many presents for other people, it always makes me kind of nervous. I don’t mind choosing something from the list of potential presents the parents make. So after looking around on that list, getting inspired by their taste and buying a gift for the big sister, I decided to give it a try and sew a present as well.

I chose the fabric for at Petite Couture and I think choosing the fabric took me longer than making the jacket. What can I say, my decision making skills are still in full development. The white knit is from my stash, as is the golden piping.

DSC_0515

In the meantime, the jacket has been safely delivered with Marie. She’ll probably have to wait until summer before she’ll be able to wear it, but I’m hoping she’ll be able to make good use of it.

Greetz

Mie

DSC_0507

DETAILS

pattern: One to hug by Mind the Whale / size: 68 / fabric: Miniature Hills Dew, Fantasia, Art Gallery Fabrics / shop: Petite Couture

10 gedachtes over “One To Hug, part 2!

  1. Saskia_Sazul schreef:

    Ma, zo mooi, zeg. Ik zou het super vinden om iets zelfgemaakt te krijgen. Ik maakte tot voor kort meestal zelf cadeautjes, maar omwille van de tijd die daarin kruipt, ben ik ermee gestopt. Eens kijken hoelang ik me kan inhouden. 🙂

  2. Caroline schreef:

    Ook ik had reeds het geluk om zo’n zelfgemaakt cadeautje te ontvangen bij de geboorte van mijn zoon: een supermooie pyjama in een stofje en een kleur die volledig mijn smaak zijn… Uit ervaring kan ik dus zeggen: uitstekend idee die zelfgemaakte geboortegeschenkjes 😉 !

Comments are welcome!

