‘V’ for … V-neck!

*Scroll down for English

Een eenvoudige Billie! Of toch net niet…

Ik wou graag de V-hals van het Billie shirt eens proberen. Een kwestie van wat voorbereid zijn op een project dat ik in de nabije toekomst nog gepland heb. Nu vind ik een t-shirt in elkaar zetten eigenlijk niet meer zo moeilijk maar goed, bij dit t-shirt wou het allemaal even net niet lukken. Moe, onoplettend, verstrooid, pech? Hoe dan ook, hier een overzicht:

Het zakje (welk zakje?) dat ik erop wou zetten stikte ik eerst vast aan een deel van de schouder. Ik kreeg het gelukkig los, probeerde het nog een keer om dan vast te stellen dat het niet naar mijn zin was, te scheef, te bobbelig,… Soit, ik liet het dan maar achterwege. Pas tegen dat het t-shirt bijna helemaal in elkaar zat merkte ik dat er een draad tekort zat in mijn overlock stiksel… Nog eens extra vaststikken dan maar. De V-hals, daar deed ik 2 keer over en eigenlijk vind ik het nog niet helemaal goed. Extra tips hiervoor hoor ik graag! Bij het passen merkte ik dat het shirt wat lang is. Waarschijnlijk knipte ik op lengte om om te zomen maar vergat ik dat even om er dan toch een boord aan te zetten… Tja…

Maar… de zoon paste het shirt en hij wou het niet meer uitdoen… (en dat wil wat zeggen want hij had een ROBOT t-shirt aan!) Die stof is berezacht, mijn zachte knuffelaar nu nog zachter… Win-win! De stoeme fouten onderweg, die vergeet ik bij deze dan maar gewoon!

Groetjes Mie

DSC_0238

DSC_0232

DSC_0297

DSC_0300

DSC_0302

DSC_0279

ENGLISH

A simple Billie! Or maybe not!

I wanted to try the V-neck from the Billie shirt. A matter of being prepared for a project still to come in the future. Putting a t-shirt together isn’t something I consider as a difficult task anymore. But somehow with this shirt things just wouldn’t work out that well. Tired, distracted, unlucky? An overview:

I stiched the pocket (Pocket?) onto a shoulder part at first. I torned it, tried again, only to decide to leave it off anyway. To wonky, not straight enough. By the time the shirt was put together almost entirely I noticed there was a thread short in my serger needles… Ok, let’s stich another time. I tried the v-neck twice and I’m still not 100 percent satisfied of the result. Any suggestions? While he tried the shirt I noticed it was quite long. What I think? I cut the length to make the shirt without a border but then I put a border on it anyway… Don’t ask…

But hey… he tried the t-shirt on and didn’t want to take it of anymore… (which is a really clear sign since he was wearing one of his favourite ROBOT T-shirts!) That fabric is incredibly soft, my soft hugger became even softer now… Win-win! And the stupid mistakes along the way? I suppose I’m going to leave them behind!

Greetz Mie

Details

Pattern: Billie by Zonen 09 / Size: 128 / Fabric: Stripes xs blue by Froy and Dind / Shop: Georgette

6 gedachtes over “‘V’ for … V-neck!

Comments are welcome!

