So… she likes pandas!

*Scroll down for English

Mijn dochter houdt  van panda’s!

Deze pandastof heb ik eerst meermaals aan me laten passeren, niet goed wetend wat ik er mee zou doen. Maar een tweetal weken geleden, op het stoffenspektakel in Leuven ben ik dan toch maar bezweken. Hebben jullie ooit knuffels gekregen toen je kinderen een stuk stof zagen dat je voor hen meebracht? Tja, mijn dochter houdt van panda’s! Dit wordt hoogstwaarschijnlijk haar nieuwe favoriete t-shirt want zei ik al eerder dat ze van panda’s houdt?

Ik koos ervoor een t-shirt met aangeknipte mouw te maken omdat ik eigenlijk zo weinig mogelijk kleine stukjes pandakop wou hebben. Voor het t-shirt paste ik het Billie patroon op het gevoel wat aan. Naast het tekenen van aangeknipte mouwen tekende ik de zijkanten iets uitlopend naar onder toe, maakte de achterkant wat langer dan de voorkant en rondde deze af onderaan. Het was een gok maar het past haar wel vind ik. Nog wat ruim, maar dat stoort me niet echt.

DSC_0150

DSC_0142

DSC_0145

DSC_0136

DSC_0147

DSC_0151

Haar short is een Pim in een geliefd stukje stretchjeans waar ik vorig jaar een Jacob mee maakte. Normaal wordt Pim in een rekbare stof gemaakt, maar het lichtblauw van de jeans trok mijn aandacht teveel en ik kon het niet laten de Pim eens in deze stof te proberen. Ik verwerkte nog een donkerblauwe paspel aan het zakje en gebruikte voor de tegenzak de achterkant van de stof. Het broekje is een maatje groter dan ik normaal zou nemen voor haar en het past haar momenteel, al vrees ik dat dat niet zo lang zal duren.

DSC_0168

DSC_0133

Eerste zomer outfit klaar! Laat die winterbeentjes dus binnenkort maar wat kleur krijgen.

Groetjes Mie

ENGLISH

My girl loves pandas!

I let this panda fabric pass me by several times, not really knowing what to do with it. But some weeks ago I gave in and bought it anyway. Did you ever get hugs from your kids for a piece of fabric you bought them? Well, she loves pandas! This shirt is probably going to become her new favourite shirt! Did I tell you allready that she loves pandas?

I chose to make a shirt with a cap sleeve (is this how you call them?) because I didn’t want to have to many tiny pieces of panda head! I adapted the Billie pattern a little bit, just by how I felt would be ok. Next to changing the sleeves I drew the sides a bit wider, made the back a bit longer and rounded the back. It was a gamble but I kinda like it on her. A bit to wide still, but I don’t really care.

DSC_0174

DSC_0167

DSC_0168

Her shorts are Pim in a loved piece of stretch jeans which I allready used last year to make a Jacob. Normally Pim is made in a knit, sweater type of fabric, but the light blue of the jeans got my attention and I tried Pim in this fabric. I added some dark blue piping to the pocket and used the back of the fabric for the visible part of the pocket. The shorts is a size bigger than I would use with a knit fabric and it fits her now, though I doubt if it will fit her very long.

First summer outfit ready! Let’s get some colour on those winter legs!

Greetz Mie

DSC_0144

DETAILS

  1. Pattern: Billie (with adaptations) by Zonen 09  / Size: 104 / Fabric: knit panda fabric / Shop: Stoffenspektakel
  2. Pattern: Pim by Zonen 09 / Size: 104 / Fabric: lightblue stretch jeans / Shop: Petite Couture
16 gedachtes over “So… she likes pandas!

  1. myblou says:

    Echt super geslaagd Mieke! Toch leuk wanneer ze zo enthousiast zijn over stofje! En dat shortje… Ik durfde me er nog niet aan te wagen ma als ik dit zie begint het toch te kriebelen hoor! 😍

Comments are welcome!

