Pim overall

*Scroll down for English

… of overal Pim!

Heb je de afgelopen weken ook al die toffe Pims zien passeren op sociale media? Geweldig! De dochter had er ondertussen al eentje, de jongste zoon kon niet achterblijven. Na zijn succesvolle Jacob salopette (een aangepast Jacob patroon dat ik van Marleen mocht lenen) wou ik dat graag nog eens proberen maar dan met Pim. Maar hoe moest ik daar nu aan beginnen om dat patroon aan te passen?

DSC_0589 (1)

DSC_0597 (1)

DSC_0593 (1)

Gelukkig kon ik voor die uitleg bij Marleen zelf terecht en tekenden we op een fijne namiddag elk onze salopette versie. Heb je haar versie al gezien? Hij staat te blinken op haar blog My Blou!

DSC_0605 (1)

DSC_0604 (1)

Ik ben super tevreden van het resultaat. Voor deze versie nam ik een maatje groter omdat ik lichte jeans met een klein beetje rek gebruikte. De broekspijpen verlengde ik  een beetje zodat de inkijk naar de pamper niet te groot wordt. Voor de contrasterende zakjes gebruikte ik de achterkant van de stof, iets wat ik al graag eens wou maken sinds ik een van de allereerste Pims van Zonen 09 zelf zag passeren. De bandjes schuiven via een extra stukje stof in elkaar op de rug zodat ze niet van de schouders afglijden.

DSC_0617 (1)

DSC_0628 (1)

Er zitten nog variaties voor deze salopette in mijn hoofd… Ik hoop dat ik er binnenkort nog eens een kan maken.

Groetjes

Mie

ENGLISH

Have you spotted all the great Pim shorts on social media lately? I love it! It’s a great and easy shorts for bright sunshine days. Normally it’s made with a stretch fabric but I used a size bigger and used a light jeans fabric with a little stretch in it.

DSC_0603 (1)

DSC_0605 (1)

To adapt the Pim shorts to an overall I asked Marleen for help. Some time ago she let me use her adapted Jacob pattern and I just love the Jacob dungarees I made with it for my son. After an afternoon of drawing (and talking) we both ended up with our own version of the overall. Have you seen hers yet? It’s on her blog My Blou!

DSC_0588 (1)

DSC_0611

To make the contrasting pockets I used the back of the fabric, something I wanted to try for Pim since I saw one of the very first versions made by Zonen 09 herself. There are some more versions in my head, I hope to be making another one soon.

Greetz

Mie

Details

Pattern: Pim by Zonen 09 / Size: 98 / Fabric: light jeans with some stretch / Shop: Stoff.be

13 gedachtes over “Pim overall

Comments are welcome!

