Hedgehog to hug / Billie polo

* Scroll down for English

Nieuwe tutorial, patroon, stof … en een onverwacht half dagje vrij! Een goede combinatie zou ik zeggen!

De stof voor deze Billie polo lag al klaar sinds ik hoorde dat de tutorial er kwam. Ik spotte de stof bij Georgette en zag er wel wat in voor mijn jongste zoon. De stof valt hier alvast in de smaak. M’n dochter bekeek haar broer eerst eens goed van alle kanten en zei toen resoluut dat ik voor haar ook iets moet maken in deze stof.

DSC_0783

DSC_0797

DSC_0772

Billie moet ik hier waarschijnlijk niet meer aan jullie voorstellen, maar nu kan je dus ook van Billie (en Theo) een polo maken met behulp van de nieuwe gratis te downloaden tutorial die er kwam door een samenwerking tussen Marleen van My Blou en Sharon van Zonen 09. I love it! Stap voor stap door een polo handleiding geloodst worden vind ik alvast geweldig (en voor mij zeker geen overbodige luxe want ik zou anders niet meteen weten hoe ik eraan moet beginnen) .

DSC_0826

DSC_0808

DSC_0780

Het resultaat kan me enorm bekoren, ook al heb ik weer gevloekt op de biais aan de hals! Ik en alle vormen van biais, een echt goede band zullen we toch nooit krijgen vrees ik! Maar kijk, mijn zoon heeft een nieuwe polo en ik vind hem er geweldig in.

Groetjes

Mie

ENGLISH

New tutorial, pattern, fabric … and an unexpected day off! A good combination I would say.

I had the fabric for this Billie polo ready since I heard there would be a tutorial. I spotted the fabric at Georgette and thought it would be nice for my youngest son. The fabric will be loved around here. My daughter looked closely at her brother and then she said I should make her something in the same fabric.

DSC_0825

DSC_0835

DSC_0787

I suppose I don’t have to introduce Billie to you, but now you can make a polo shirt out of Billie (and Theo). I used the new free tutorial made by Marleen from My Blou and Sharon by Zonen 09. I love it! Being able to counter the making of a polo shirt step by step isn’t a luxury for me.  Otherwise I really wouldn’t know how to get things started.

DSC_0843

DSC_0836

Allthough eventually I got myself through the bias tape part, I’m quite sure bias tape and I will never be close friends. But hey, the boy has a new shirt and I really like him in it!

Greetz

Mie

DETAILS

Pattern: Billie +free Billie polo tutorial byZonen 09 and My Blou / Size: 86 / Fabric: Hegdehog by Pyssel Nabon / Shop:  Georgette

8 gedachtes over “Hedgehog to hug / Billie polo

Comments are welcome!

