New walk, new dress …

 

Ik hou van het lijnenspel in een stad, de architectuur, het ruwe en koude karakter van stenen en staal, maar ik hou zeker zoveel van stille, mooie, rustige plekken in de natuur in ons toch wel soms drukke en volgebouwde Vlaanderen.

J gaat al graag mee op ontdekking en stapt doorgaans op kop zoekend naar de wegwijzers. Hoe onherbergzamer, hoe liever! Bij rechte, vlakke stukken weg daalt zijn motivatie zienderogen. N weet het nog zo allemaal niet en moet sowieso wat extra aangemoedigd worden. Maar dit weekend stapte ze toch maar mooi met haar eigen beentjes 4 km, inclusief terril beklimming in Connecterra, 1 van de toegangspoorten van het Nationaal Park Hoge Kempen. Moeilijk in het begin, maar o zo fier als ze eenmaal aangekomen was!

Ik maakte van de gelegenheid gebruik om enkele foto’s te nemen! Verrassend?! 🙂

DSC_0382

DSC_0368

DSC_0400

DSC_0405

DSC_0438

DSC_0414

DSC_0453

DSC_0385

DSC_0442

DSC_0485

DSC_0480

N droeg haar nieuwe zwarte linnen kleedje. Op Pinterest spotte ik 2 prachtige kleedjes in linnen en zoals dat af en toe gebeurt pint het plaatje zich niet alleen vast op mijn prikbord maar ook in mijn hoofd. Het linnen werd gekocht bij Mondaysmilk en het was helemaal wat ik gehoopt had. Zacht, licht, soepel, …

DSC_0456

DSC_0454

DSC_0460

Voor het model hertekende ik het achterpand van het Trop Top patroon zodat de 2 delen elkaar overlappen. Om de overlap beter op zijn plaats te houden werd een strik toegevoegd. Het lint stikte ik vast op het ene deel op middenachter en ik maakte een knoopsgat in het andere deel op middenachter. Daar kan dan het lint doorgehaald worden vooraleer de strik gemaakt wordt. (Misschien is het ook fijn om het lint verwisselbaar te maken met een drukknoop i.p.v. vast te stikken?) Het bovenstuk werd een 4-tal cm onder de oksel doorgeknipt en er werd een gefronste rok aan toegevoegd.

DSC_0521

DSC_0537

DSC_0531

Ik ben enorm tevreden over dit kleedje en hoewel linnen niet de gemakkelijkste stof is om mee te werken, hou ik enorm van het resultaat dat deze stof kan geven. Alsof het zijn eigen leven leeft, zowel tijdens het naaien als tijdens het dragen…

Tips om te werken met linnen én tips over extra mooie plekjes in België/Nederland zijn altijd welkom! 🙂

Groetjes
Mie

DETAILS

Pattern: Trop Top by Ivanne S. (adapted) / Size: 4 years / Fabric: Black and sage coloured linen / Shop: Mondaysmilk

Location: Connecterra, Nationaal Park Hoge Kempen

 

 

13 gedachtes over “New walk, new dress …

    1. miekeitsmie says:

      Dankjewel. Ik kon bij dit kleedje bijna niet wachten om hem te maken. Het kostte me moeite er toch niet meer last minute voor onze reis aan te beginnen en dan maar het valiezen maken te skippen! 🙂

  1. Miet says:

    Idem hier …… helemaal verliefd op deze jurk, wat een pareltje! Wonderschoon. Zucht. En chapeau voor jou: knappe kinders, prachtige foto’s en inspirerende naaisels. Ik lees hier heel graag mee, telkens weer.

Comments are welcome!

