Time to sweat(er)

 

Een sweater past misschien niet meteen bij deze zomerse temperaturen, maar nu ik er eens in slaag ook maar een fractie van een fractie voorbereid te beginnen aan de herfst wil ik dat precies toch graag even delen. 🙂

 

DSC_0921

Bij deze een glimp in mijn ‘denk’proces bij het tot stand komen van deze sweater. Volg gerust even mee. Dit is dus wat er gebeurt als ik stof koop waar ik echt iets mee wil maken omdat de zoon het mooi vindt, ik eigenlijk nog niet goed weet wat, maar er alvast aan begin…

Note to self: Niet meer doen!

DSC_0980

DSC_0924

DSC_0929

DSC_0895

Ik dacht eerst aan een kaptrui. Dat was precies al eventjes geleden. Bij nader inzien wou ik toch iets anders proberen… Een raglan sweater met kap. Maar daarvoor vond ik mijn zin niet in de patronen die ik liggen had. Dan misschien een raglan sweater met een tunnelkraag. Maar daar kreeg de zoon niet al te best zijn hoofd door… dus moest het anders! Dat het raglan moest zijn stond toen vast, toch al iets, gelukkig! Iets met overlap zodat hij er makkelijker door kon en liefst niet te hoog vooraan zodat hij niet geïrriteerd zou zijn door een teveel aan stof onder zijn kin. Ik tekende een gebogen kraag (want een kap tekenen kan ik niet) en rekende uit hoe breed hij zou moeten zijn om de rand van de overlap optisch te laten doorlopen in de voorste raglannaad. Zoiets had ik zien passeren in nieuwe collecties en het leek me wel een leuk detail. Een plan, eindelijk!

En dan ging het dus mis…

Ik heb blijkbaar toch nog een stuk te weinig gerekend voor de omtrek van de kraag met als gevolg dat de rand tóch niet uitkomt bij de voorste raglannaad… En dan moet je weten dat ik dat al 3 keer opnieuw uitrekende… VOOR DE ZEKERHEID!!! Ik ga mijn zoon toch nog moeten geloven als hij zegt dat ‘mijn hersens soms wat in de war zijn’…

DSC_0873

DSC_0909

DSC_0907

DSC_0941

Soit!

Hij heeft een raglan sweater met kraag in een stof die hij leuk vindt, zijn hoofd geraakt door de opening en de sweater past hem verder perfect. Ik had het ook zo kunnen samenvatten natuurlijk. 🙂

Groetjes

Mie

DETAILS

Pattern: Billie by  Zonen 09 / Size: 128 (he has a 122 or 128 small for T-shirts) / Fabric: sweater, Leopard, hunters green / Shop: Petite Couture

8 gedachtes over “Time to sweat(er)

  1. MamC says:

    Als je dat nu allemaal niet vertelde, zou iedereen geloven dat het zo bedoeld was 🙂 Je zoon vindt het mooi, de trui past goed en zal zonder twijfel veel gedragen worden als het frisser wordt, toppie toch?!

Comments are welcome!

