Cascade Maxi, a new pattern in town! + give-away

* Scroll down for English

Ik weet het, vandaag start de herfst!

Ik weet het, het écht warme weer zal wellicht voorbij zijn tot volgende lente!

Ik weet het, een lichtgekleurde maxi dress is niet meteen wat je kan verstaan onder herfstkledij!

Maar… toen Gabriela van Chalk and Notch op Instagram een oproep lanceerde om haar nieuwe patroon, The Cascade Maxi dress, te testen kon ik het niet laten om er op in te gaan.

(Wel pas zo’n half uur voor deadline en op een moment waarop m’n dochter eigenlijk al sliep. De afmetingen van haar borstomtrek heb ik dan maar eens al slapend opgenomen… en ’s morgens toch nog maar eens gecheckt voor de zekerheid, maar dat bleek helemaal ok. 🙂 )

dsc_0256

dsc_0254

Ik koos ervoor ‘view B’ te maken. Deze biedt de mogelijkheid tot het toevoegen van een contrasterende boord onderaan de jurk. Ik kreeg de stof van de boord ooit van een lieve vriendin en toen ik thuis kwam met m’n lichte perzikkleurige stof bleken deze onverwacht perfect te passen bij elkaar.

dsc_0227

dsc_0222

De jurk zit snel in elkaar, de handleiding is uitnodigend en loodst je door enkele fijne afwerkingsmethodes. Je hebt wel wat stof nodig aangezien het ‘on the bias’ geknipt wordt maar dit geeft de jurk zijn prachtige ‘waterval’ effect.

Dit patroon wordt hier dus zeker nog bovengehaald. Waarschijnlijk in combinatie met een lichte voile of double gauze want deze stoffen blijken echt heel mooi tot hun recht te komen in deze Cascade dress. Bekijk zeker eens de foto’s en blogs van de andere testers, dan weet je meteen wat ik bedoel. 🙂  (Een overzicht van de verschillende links vindt je onderaan deze post. )

dsc_0242

dsc_0246

Het patroon is te koop bij  Chalk and Notch. (http://chalkandnotch.com/shop/) Tot zondag 25 september krijg je 25% korting op de aankoop van het patroon.

En nu een heel tof onderdeel van deze post!

Ik mag ter gelegenheid van de lancering van The Cascade Maxi dress 1 patroon weggeven aan 1 lezer.

Dus! Wil je je al voorbereiden op de lente en zomer van volgend jaar? Wil je een feestelijke eindejaarsjurk? Wil je graag een echt prinsessenkleed maken voor je dochter om zich te verkleden? Waag dan zeker even je kans om dit patroon te winnen.

Hoe meedoen? Laat gewoon even een reactie na op deze blogpost en vertel me gerust even kort waarom jij graag dit patroon zou winnen.

De give-away eindigt volgende week woensdag 28 september 2016 om middernacht Belgische tijd! Later die week kies ik willekeuring een winnaar.

Veel succes

Mie

dsc_0044

ENGLISH

I know, fall starts today!

I know, our hot weather will probably be over untill next spring or summer!

I know, a light coloured maxi dress might not exactly be the idea of suitable clothing for fall! (allthough it might be in some parts of the world, it’s not in my part of the world 🙂 )

But… when Gabriela made a tester call for her new pattern The Cascade Maxi dress, I couldn’t help but filling in the application form.

(Only half an hour before deadline so I had to take chest measurements of my daughter when she was allready sleeping… I double checked in the morning but everything seemed to be just right!)

dsc_0263

I chose to make view B of the pattern. This option gives you the opportunity to add a contrast hem to the dress. I once received the fabric for the hem from a good friend and when I got home with the peach coloured fabric they appeared to match perfectly.

dsc_0238

dsc_0234

Assembling the dress is quite fast, the lay-out of the tutorial is very appealing and guides you through some nice ways to get to a clean finish of the dress. It does require quite some fabric because, well, it’s maxi! 🙂  But it’s also cut on the bias, which gives the dress it’s beautiful drape!

I will definitely use this pattern again, only now in combination with a nice voile or double gauze fabric. Because these type of fabrics really make this dress ‘shine’! Just check out the pictures and blogs of the other testers and you’ll know exactely what I mean! (There’s a list of links at the end of this post to make it even easier for you to find them 🙂 )

dsc_0251

dsc_0025

The pattern is available  at Chalk and Notch. (http://chalkandnotch.com/shop/) And until Sunday 25th September you get a 25% discount when you purchase the pattern.

And now… a really fun part of this blog post!

I’m allowed to give away 1 pattern of The Cascade Maxi dress to one reader!

So, if you would like to prepare for spring or summer? Or if you want to make a very festive dress for the holiday season? Or if you want to make a princess dress to dress up any other day? Just give it a try to win this pattern!

How to compete? Just leave a comment at this post and maybe tell me for which occasion you would like to make this dress or what kind of fabric you would like to use.

The give-away ends on Wednesday 28th September 2016 at midnight Belgian time! (And yes, that’s only 1 time zone… We are thát small!!! 🙂 )

I’ll choose a winner at random later that week.

Good luck

Mie

INSPIRATION

Links to more Cascade Maxi dress inpiration and give-aways! (some of the links might only be active as from tonight or tomorrow since we were all in very different time zones!)

Chalk and Notch

http://chalkandnotch.com/cascade-maxi-reviews-giveaways/

Cascade Maxi launches with UpCraft Club!

Gaafmachine

Cascade maxi dress

Just add fabric

http://justaddfabric.blogspot.com/2016/09/cascade-maxi-dress-by-chalk-and-notch.html

Idle Sunshine

https://idlesunshine.wordpress.com/2016/09/21/chalk-notch-cascade-maxi-dress

Ellie’s Handmade

http://www.ellieshandmade.com/blogs/news/cascade-maxi-dress

Threadbear garments

https://threadbeargarments.com/2016/09/21/the-cascade-maxi-by-chalk-and-notch/

My own sweet melody (aria)

http://myownaria.blogspot.nl/2016/09/gratitude-3-things-im-grateful-for-each.html#!/2016/09/gratitude-3-things-im-grateful-for-each.html

Little Cumquat

https://littlecumquat.wordpress.com/2016/09/21/dreamy-cascade-maxi/

Kaleidothought

https://kaleidothought.wordpress.com/2016/09/21/cascade-maxi-dress-pattern-test-for-chalk-notch

30 gedachtes over “Cascade Maxi, a new pattern in town! + give-away

  1. Mopsie schreef:

    Omdat mijn oudste dochter zichzelf elke dag opnieuw een prinsesje droomt en dit het perfecte patroon zou zijn voor een zomers prinsessenkleed!

  2. isewblanche schreef:

    OOOH zo mooi! ik wil dus wel dat patroontje heel graag winnen. I, moest me deze zomer inhouden om maxi dresses te maken voor queen C want ik vind ze daar nog net iets te klein voor. Maar volgende zomer laat ik mij volledig gaan 😉

  3. Jill schreef:

    I think this would also make a lovely night gown. At least I tell myself that so I could make it for winter in a cozy flannel. My daughter sleeps warm so sleeves are not necessary.

  4. barbara schreef:

    waaauw, hoe schoon is dat!! idd, helemaal prinses-proof!! Dat bovenkantje is echt prachtig, met dat plooitje en zo! Ik ben helemaal fan, dus dit patroontje zou ik heel graag winnen!! ik ga alvast ook eens naar de andere foto’s kijken!

  5. Flavia schreef:

    I love the color combo you used for your version of the dress; This would be totally perfect for our hot summers in Portugal, I can envision a few that would make my 5yo daughter too happy!

  6. Karly Nelson schreef:

    Your version is darling! I wish my neck of the woods is where it would be perfect for fall, but I’m sure paired with a cardigan it could get amazing use in the fall! I just adore every version of this dress!

  7. Miet schreef:

    Oooh, Mieke, dit is ongelooflijk schoon! Prachtig! Ik droom al zo lang van heerlijke luchtige lichte zomerjurken in een gaze de coton / double gauze / musselin in effen zachte kleurtjes (zoals zomerjurken Liilu of numero74). Dit patroon is daar gewoon perfect voor! Ik zie het plaatje al helemaal voor me, zowel voor mijn dochter als voor mij 🙂 Please….

  8. iensel schreef:

    Een lange jurk om de zomer mee te vangen en ze de hele winter bij te houden, zo mooi! Ik waag graag mijn kans want ik denk dat het een zalig patroon is om mee te gaan freestylen (én omdat ik die zomer natuurlijk ook zo lang mogelijk wil bijhouden ☀️).

Comments are welcome!

