From fabric scraps to loved pieces!

Zaken weggooien is mijn sterkste kant niet. Weggeven aan wie het nog kan gebruiken, dat kan ik beter. Enkele weken geleden ging ik eens door m’n stoffenkast om stukken stof te verzamelen voor een collega. Ik kwam er ook de restjes stof tegen die ik ooit bij Petite Couture bestelde. Kleine restjes, grotere restjes en 2 stukken waar ik nog niet eerder mee aan de slag ging. Hier wou ik precies graag iets mee doen voor m’n volgende bijdrage als Petite Couture Creator.

dsc_0086-1

Ik liet me verder inspireren door m’n jongste zoon z’n verjaardag en door een welbepaald kinderfeest ergens begin december… eheum… Maar neem vooral snel een kijkje op de blog van Petite Couture (http://blog.petitecouture.be/) voor het volledige resultaat!

En hoe staat het dan met deze toren stof? Wel, sommige stoffen zijn nu volledig verwerkt, andere gaan opnieuw de kast in, wachtend op een volgend geschikt project of geschikte ontvanger.

Maar vertel eens, wat doen jullie zoal met jullie stofresten? Want hoe goed ik ook uitreken hoeveel ik nodig heb voor een bepaald project, ik blijf toch nog vaak met een boordje stof hier en daar achter waar ik niet meteen nog een kledingstuk uit krijg! (Of ik verander van plan nadat ik het kocht en heb meer over dan oorspronkelijk de bedoeling was 🙂 )

Groetjes

Mie

 

6 gedachtes over “From fabric scraps to loved pieces!

  1. Miet says:

    knap wat je daar maakte! en véél! Ik blijk een angsthaas in stofkopen en koop meestal te ruim. ik zit dus met een kast vol smalle stroken stof en heb daar nog maar bitter weinig mee gedaan tot op heden. Enkel tricot of sweaterresten die groot genoeg zijn worden verwerkt tot babybroekjes. Maar al de rest heft nog geen bestemming. Tijd om eens te beginnen aan een opkuis van de dozen stof én om me door jou te laten inspireren!

  2. MyBlou says:

    Heel herkenbaar… zo veel restjes te mooi om weg te gooien… ik probeer ze altijd voor de belegdelen bij een hemdje te gebruiken! Altijd plezant als dat aan de kraagstaander of mouwsplit komt piepen! 😉

Comments are welcome!

