Fall for Flanel

*Scroll down for English

Toen het nog zomer was en ik de herfstgarderobe van N in mijn hoofd aan het voorstellen was wist ik snel 1 iets heel zeker. Ik wou graag kleedjes in flanel.

Op een shoppingtrip naar Leuven is een bezoekje aan Hexagoon ronduit verplicht. Daar vond ik een donkerroze flanel met mosterdkleurige ruit van Liberty. Samen met een patroon uit m’n allereerste Japanese Sewing Book, Fu-Ko basics was de beslissing snel gemaakt om dit kleedje te maken. Het boek is trouwens prachtig en er rolde ook reeds een volgend project uit het boek vanonder mijn naaimachine. Ongelooflijk dat het zo lang duurde vooraleer ik eindelijk een Japans patroon durfde te proberen.

dsc_0847

N vind de flanel heerlijk zacht, en het losse model van het kleedje is net goed voor haar aangezien ze het helemaal niet fijn vind om allerlei bandjes, naadjes en rekkertjes te voelen en al zeker niet in combinatie met een kousenbroek. De overgang van zomer naar winter, van blote voeten naar kousen, van sandalen naar (nieuwe) schoenen, van blote armen naar pull met jas verloopt hier ieder jaar opnieuw met het nodige geduld. Frustrerend bij momenten maar … gisteren werd ik er nog eens aan herinnerd dat ze daarin niet alleen is. Want toen ik tijdens een opleiding voor het werk rekbare badstof polsbandjes moest aandoen was ik binnen de kortste keren geïrriteerd door de druk van de bandjes en de jeuk die dat met zich meebracht… Genetica veronderstel ik?! 🙂

Groetjes

Mie

dsc_0887

dsc_0845

dsc_0856

dsc_0890

dsc_0897

dsc_0883

dsc_0864

dsc_0867

dsc_0911

dsc_0929

dsc_0941

dsc_0944

dsc_0948

dsc_0993

dsc_0978

ENGLISH

Planning the fall wardrobe for N in my head, there was one thing I was pretty sure of. I wanted to make her dresses out of flanel.

On a shoppingtrip to Leuven, you just have to visit Hexagoon. I found a dark pink flanel with mustard grid pattern from Liberty over there. Shortly after I bought my very first Japanese Sewing Book, Fu-Ko basics and the decision was easy to start with this dress pattern. The book is beautiful by the way, another project is already finished and it’s a shame it took me so long to finally try a Japanese pattern.

dsc_0952

N loves the flanel, so soft. The loose fit of the dress is actually perfect for her because she doesn’t like to feel seams, elastics, … and definitely not in combination with tights. The transition from summer to winter, from bare feet to socks, from sandals to shoes, from short sleeves to a sweater with jacket isn’t a fluent one around here. We need a good amount of patience. Frustrating at times when you would like to be on time at work, but then yesterday I got reminded once more she’s not alone. During a course for my work, we had to wear stretch wristbands to do an exercise and in no time my skin was irritated by the pressure of the fabric… Genetics I suppose?! 🙂

Greetz

Mie

DETAILS

Pattern: Fu-Ko basics [1] / Size: 110 / Fabric: Liberty / Shop: Mondaysmilk (book) & Hexagoon

 

9 gedachtes over “Fall for Flanel

Comments are welcome!

