… to Castle!

Er werd dus een hemd genaaid tijdens het weekendje weg!

Het lag al een tijdje geknipt klaar en ik twijfelde of het nog wel de moeite was om het in elkaar te zetten.

De twijfel was er omdat het hemd er eentje in flanel is. Nu niet meteen een lentestofje maar ik zet dus halstarrig mijn werkwijze verder om nog bij het eind van een welbepaald seizoen te blijven naaien voor dat desbetreffende seizoen. En eigenlijk, als ik er zo over nadenk heb ik me dat nog nooit echt beklaagd!

Ook deze keer vermoed ik dat ik me dat niet ga beklagen! Dit hemdje is zo ontzettend zacht. Een perfecte combinatie met m’n kleine knuffelaar!

dscf2239

dscf2281

dscf2258

dscf2260

dscf2272

dscf2266

dscf2249

dscf2152

dscf2155

dscf2241

De lijnen liepen naar mijn idee jammer genoeg niet helemaal loodrecht op elkaar en ik koos ervoor de horizontale lijnen te volgen bij het knippen omdat dat me optisch gezien belangrijker leek om die recht te hebben.

Ik gebruikte een vertrouwd recept voor hemdjes, Theo uiteraard, maar liet het kraagje achterwege en gebruikte enkel de staander. Ik koos er ook voor om de mouwboordjes, de staander, de rugpas en het zakje schuin van draad te knippen. Subtiel effect, maar ik hou er wel van.

Zo, m’n zoon heeft een soort van bouwvakkershemd. Slechts een halfjaar nadat ik voor het eerst het idee kreeg dit voor hem te maken. 🙂

Valt nog mee. Toch? 😉

Greetz

Mie

 

DETAILS

Pattern: Theo, Zonen 09 (www.zonen09.com) / Size: 98 regular / Fabric: flanel / Shop: Cousette (www.cousette.com)

Wooden buttons: Veritas

 

5 gedachtes over “… to Castle!

  1. Marieke schreef:

    Mooi hemd! Staat hem geweldig! Zo herkenbaar ook, ik zit ook altijd in de knoei met de seizoenen. En zet ook stug het seizoen door terwijl half blogsde al lang en breed in een ander seizoen leeft.

Comments are welcome!

